ARTIKEL TERBARU

Friday, 6 December 2013

Rambut Baru Eya

Ini budak kecik sudah kene potong rambut.. Bukan potong kat kedai lor.. Mama yang kasi potong pendek.. Senang..

 Rambut asal yang serabai je..Dah la rambut dia ciput je

Rambut baru..So dia rasa selesa la skit ..

Mee Goreng 2 Versi

Hari ahad tu ayah ada jemputan ke kenduri kawin adik bos kecik saya.. Saya tak pergi pun..Just ayah wakil la..Dia gi pun ngan bebudak opis je..Mama malas nak gi sebab jauh la, Kluang Johor..Balik hari plak tu.. So pepagi memang dah plan nak buat sarapan apa..Sebab leh ayah sarapan sekali..Kang sampai tempat kenduri kang dah tentu2 tengah hari..


 Mee Goreng anak2 yang tak pedas, tanpa sayur

 Mee goreng tuk mak bapak diorang

 Sambal lebihan semalam masa sarapan pulut, panaskan je.Tak la membazir kan..

Lempeng kelapa.. Kelapa pun lebihan yang buat cicah pulut tu.. Cicah la ngan sambal tumis tu..

Sampai ke petang baru clear..Malam plak ayah balik dapat nasi kenduri..Nasi jagung..Sedap sesangat nasinya..


Pulut Dan Cicahannya - Menu Sarapan Hari Sabtu

Meh kasi tengok gambar dulu ek !


 Ini pulut ye

 Ikan kering campur2 jenis

 Sambal tumis

Kelapa parut

Tu la menu sarapan kami masa hari sabtu lepas.. Malam tu tetiba masa nak tido berborak la ngan anak2 kat dalam bilik.. Borak pun ngan kakak dan kembar la.. Hehehhe.. Bagitau la kat diorang mama teringin la nak makan pulut, pastu cicah ngan kelapa, ada sambal tumis dengan ikan kering.. Dan soalan dari kembar, pulut tu apa mama? Hahaha.. Kakak tau mama pulut tu apa.. Konpiden je la awak ni kakak..Tapi mana ada pulut nak masak, kelapa pun x ada..Pastu mama pun sms la ayah kat bawah (ayah tgh tgk tv lagi, lom naik lagi) bagitau macam esok nak buat pulut la wat sarapan...

Pastu masa ayah masuk bilik buat macam muka tak kisah.. Dia ni baca ke idak mesej aku ni..Malas nak tanya.. Lupakanlah.. 

Pepagi ayah siap2 (x la pagi pun, semua pakat bangun lambat..Dah nak kul 10 baru semua nak bangun) bagitau nak beli barang2 dapur jap..Ala, konpem dia x baca mesej aku ni.. Tak apalah..Masak je la apa yang ada kat dapur tu.. 

Tengah dok pikir2 apa nak masak sarapan (masa ni ayah dah keluar..so sambil pikir sambil tengok tv jap), tengok2 ayah balik bawak pulut dan kelapa..Huk oloh dia ni...Kata nak gi beli barang2 dapur.. Tipu je.. Apa lagi cergas la mama ke dapur semangat nak masak.. Pergh! Tambah 3 kali ooooo.. Mabeless sungguh la dapat makan.. Lama kot tak makan pulut ngan kelapa dan ikan kering.. Biasanya makan pulut kuning cicah rendang ke..

Alhamdulillah, kenyang gak la..Memang tak plan nak masak tgh hari sbb nak ke rumah huda. Mak saya ada kat sana.. Meh kita serbu makan umah untie hud korang je..




Hanya anak2 yang bersarapan dahulu.. Mama tunggu ayah sebab ayah keluar semula untuk beli barang dapur.. Semua muka lom mandi ..Hahaha..

Hidung Amoi Darah

Sian Pqa.. Kejadian masa yang mama seminggu dok umah,keje dari umah... Masa tu tengah dok melayan diorang breakfast la kat depan TV.. So semua dok lantai la kan..Tetiba dengar Cha jerit.. Mama, hidung Pqa ada darah... Terus melompat (ceh!tipu je..idaklah melompat, cam buruk plak lakunya).. Terus bangun tengok hidung Pqa.. Nampak la darah keluar.. Pegang dahi dia tak panas.. Tapi kenapa leh keluar darah ek.. Pastu call ayah nak bagitau (kabut sbb x tau nak buat apa..apa la mama ni kan..).. Ayah suh tuam ngan ais dulu...Bila Pqa kene macam tu kakak ngan kembar bukan main caring lagi..Hahaha.. 

Pastu tengok macam dah ok.. So gerak semua gi mandi la lepas tu.. Masa tengah2 mandi pun diorang bagitau keluar lagi darah.. Alololo.. Terus Pqa nak tepon ayah, kekonon nak ngadu la.. Erm.. Mama pun wassap la gambar dia kat ayah..Nak amik ati la kononnya.. Lepas siap2 mandi tuam lagi ais kat hidung dia..Tanya kat dia ada korek hidung ke sampai berdarah.. Pqa cakap x ada.. Entahlah..

Lepas dah settle mandi suh Pqa baring je.. Jangan nak main lompat2 ngan kakak2 awak tu.. Dok diam2 kang keluar darah lagi..Seriau mama awak tau..




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...