ARTIKEL TERBARU

Monday, 18 November 2013

Menu Sarapan Sabtu Yang Simple

Hari sabtu wat sarapan menggunakan bahan apa yang ada jer.. Sebab hari jumaat tu lik keje lewat sesangat sbb nak siapkan beberapa keje.. So nak menyinggah kedai nak membeli bahan2 nak sarapan pun tak boleh nak fikir nak sarapan apa.. Pastu dibantainya hujan pagi tu plak.. Camne nak kluar bli nasi lemak pun.. Sudahnya mama bangun sbb lapo wei.. Hujan katakan.. Cha ikut bangun (Cha jenis bangun awal)..Lepas nyusu dia ikut mama turun dapur.. Siap offer Cha tolong mama wat sarapan ye.. Hehehe..Tengok2 la apa yang boleh dibuat sarapan.. Ada roti, telur..Leh tak wat roti telur.. Pastu tengok tepung pun ada ..Wat jemput2 ikan bilis la (ikan bilis kene tumbuk,sbb anak2 kalo nampak ikan bilik dibuangnya.. So altenatifnya baik tumbuk..) kalau buat jemput2 part yang anak2 suka adalah main tepung.. Hahaha.. Lepas mama dah letak semua ramuan Cha tukang gaul2..  Tak lama dah settle semua marilah semua kita sarapan dulu..


Air kene  ada 2.. Satu Milo susu satu lagi Nescafe O...

Hari ahadnya ayah buat pancake.. Biasalah kami kalo sabtu mama dah sediakan sarapan, hari ahad ayah plak.. Bukan bincang ke apa dah memang rutin kot.. pepaham sendiri kot..
 

Cha Chu Plak Akan Sekolah Tadika



Tahun depan Cha Chu plak akan sekolah tadika.. Erm, camner la ragam diorang agaknya.. In Sha Allah semoga dipermudahkan.. Rasanya tak adalah risau sangat sebab cikgu2 pun dia dah kenal (hantar kakak hari2) .. Tapi tu la takut sampai masanya lain plak jadinya.. Hahahaha.. Dah besar kembar mama.. Dah nak sekolah.. Mama rasa cuak tapi tuan empunya diri xcited tak hingat..

Salam Isnin Kengkawan!



Betulkan.. 
Tapi sebagai manusia biasa termasuk diri saya pasti mengeluh dahulu jika diberikan ujian dari DIA..
Semoga selepas ini lagi kuat dan sabar atas apa jua dugaan yang datang..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...