ARTIKEL TERBARU

Friday, 15 November 2013

Janji Cucu Hepi


Kan masa wat makan2 sempena besday abah saya kat kampung tu kan,


Time kami semua dok sibuk2 kat dapur nasiblah ada pak andak ni (suami huda) tukang dok jaga anak2 kat atas.. Hahaha. Jaga atau lebih kepada korang anak2 nak wat sepah watlah ye..Janji jgn turun ke bwah..Berpagar sudah tangga nenek nak halang diorang semua turun..

 Tu Eya dok buai diri kat kain pak andak dia.. Hahaha..

 part yang paling diorang suka adalah main kusyen ni.. Masa ni kerusinya mak saya suh turunkan sbb nak ada ruang untuk tido.. Almaklumlah umah kecik.. Pastu semua anak2 cucu2 balik.. Semua pakat nak tido luar.. So pepandailah nak setting tempat.. Malam tu keje huda setting tempat nak tido.. Hahaha



Tak kisahlah umah nenek sepah, janji seronok balik kampung.. Hahaha

Salam Jumaat Semua!



Wah ! Dah hari jumaat... Seronoknya rasa.. Hahaha.. 
Ala, bukan seronok sbb nak gi jalan ke apa esok cuti sabtu ahad.. Tapi entahlah kalo dah hari jumaat tu, seronok nak cuti esoknya berganda2..  Hahaha.. Macam simpton dah malas nak keje.. Berenti leh x? Hehehe..Apa la merapu2 ni..


Ni tadi kakak keluar tadika awal.. Kul 11.30 pagi dah gi amik dia.. Sebabnya dia ada jamuan jer ari ni.. 
So rasa malas plak nak hantar dia gi taska mengenangkan kene isi minyak kete kang (dasar ngelat kan), suh dia lepak opis jer.. Lagipun semua orang x de kat opis.. Semua keje luar termasuk la bapaknya.. Tinggal saya ngan bos kecik jer.. Tu kang bos kecik tu agak2 bosan x de apa dia pun cabut balik plak..

Masa amik kakak tadi dia tunjuk cikgu dia bagi KFC sekotak. Dalamnya tengok ada ayam 2 ketul.. Besar2 plak. Tanya dia apasal tak abiskan.. Tak larat banyak sangat katanya.. 
Eleh!Mcm la mama tak tau sebab apa.. 
Anak2 saya ni kalau makan KFC kene la bahagian PEHA.. So barulah namanya makan KFC.. Aduhai! Macam2.. 
Sampai opis saya suap la dulu ayam seketul kat dia.. Makan la jugak.. Pastu yang seketul dia kata bagi kat mama.. Hahaha.. Mekacih kakak.. 
ayah gtau kakak bagi mama KFC.. jeles sudah apaknya...Kih! Kih!.. Tak pasal2 kang suh kita blanjer dia..Sori kewangan tidak mengizinkan ek..



 Pinjam laptop ayah.. laptop mama nak guna nak settlekan keje.. Malas nak bawak keje balik umah kang..


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...