ARTIKEL TERBARU

Wednesday, 18 September 2013

Cuti 3 Hari...Sabtu, Ahad dan Isnin

Kan minggu lepas kan cuti sampai 3 hari.. Sabtu, Ahad dan Isnin.. Kemanakah kami sekeluarga? Cer teka? Jawapannya adalah dok umah sajor..Hahaha.. Cuti 3 hari adalah melepak di rumah sahaja.. Percaya tak? Haruslah percaya..Planning nak balik kampung Tanjong Karang. Tapi terpaksa cancel sbb road tax kete minta nyawa..Argh!!! Duit2 dimana ko duit..Turunlan dikau...Hehehehe..

Dan plan ingat hari cuti mama nak bangun lambat ye anak2..Namun apakan daya, bila hari cuti la korang sibuk nak bangun awal.. Hari sekolah bukan main liat mengejut.. Dush! Dush!.. So bila nak tidur semula memang tak boleh la.. 

Marilah kita memasak sarapan sebab dah lapar..

Menu sarapan hari sabtu.. Bebudak x suka letak sayur, so dengan malasnya mama pun x letak sayur sbb nnnt kene pilih2..


Menu sarapan hari ahad mama buat jemput2 tepung jer..  Gambar lupa nak snap..

Menu sarapan hari Isnin plak ayah buat donut.. Pun lupa nak snap..Dah melantak abis baru teringat..

Ni plak menu tgh hari hari Isnin


 Antara sup ayam, ayam msk lemak cili padi, kacang buncis dan ikan masin.. Last2 ikan masin gak yang sedap makan dengan nasi panas.. Ikan masin dari sarawak.. Sepupu ayah yang bagi..

Nampak tak kacang buncis tu mcm tak sama potongannya..hahaha..Yang potong serong2 tomei2 tu mama la yg buat,.. tapi yang potong tak tomei tu anak2 dara yang buat.. Hahaha..Tapi x apalah, nak menolong pun dah bersyukur..Inisiatif nak membantu di dapur.. Namapun anak dara kan..Sonang mak korang nanti..Amin!!!

 




Selamat Hari Lahir Sayang!! 11 September..



SELAMAT HARI LAHIR KU UCAPKAN
MOGA DIRIMU SENTIASA GEMBIRA
SELAMAT HARI LAHIR UNTUKMU
KU DOAKAN KEBAHAGIAANMU

Selamat Hari Lahir Buat Suami Tercinta,
Semoga Panjang Umur, Murah Rezeki,
Semoga Berjaya Dalam Semua Urusan,


Maaf tiada sambutan yang meriah, cuma nak ayah tau yang mama tetap sayang selamanya kat ayah..Orang tak pandai nak bermadah2 jiwang gini la..Hehehe..Tapi x apa, dia paham..Kan ayah kan..


Just beli kad, hadiah dan kek sajer.. Makan2 kat bilik opis berdua dan tutup pintu..hahaha..

Malamnya plak datang adik beradik dia ngan mak mertua (kebetulan ada kat KL) bawak kek...


Sedap sgt keknya.. TQ awa blikan..Kekonon nak surprise, x de maknanya nak serprise2 dah tua2 ni..Hahaha


Budak Mesin Basuh

Hahaha.. Ni kes tak ada keje la bapaknya ni.. Ni masa hari Ahad ke Isnin ker.. Tak ingat mama.. Tapi masa tu mama tengah masak la..Kakak2 nya kat ruang tamu tgh main, so yg adik ni x de orang nak main ngan dia..So dia cari la mama kat dapur.. Ayah plak tgh tolong mama masak.. Tetiba ayah suh mama pandang belakang.. Hahaha..Memang tak ada keje kan ayah ni..Memain masukkan budak tu dalam mesin basuh.. Kang kalau dia berani2 nak masuk sendiri memang ayah la kene ngan mama kang..Amboi! Garang x kiter.. Pastu Eya wat muka pelik kene masuk dalam tu..




Sian awk dik.. bertabahlah ye kene sakat dek ayah awk tu..Hehehe



WW : Kenapa Buat Saya Macam Ini?


Saya tak bersalah.. Tolong! Tolong!


Dapat Coklat Sebagai Habuan

Terus terang saya bukanlah penggemar coklat yang tegar.. Tapi bila ada orang bagi erm.. amik je la kan.. Bak kata tangan yang memberi lebih baik kan..Hehehe.. Ni la ni ada sorang staff ni, kira pangkat adik la kat saya, ada tolong dia wat keje skit.. Tup2 dapat something..Baik betul..Hahaha..Nak suh tolong lagi la tu lain kali..Nasib akak ko ni baik ati time tu..Apapun mekacih la ye Bul...Lain kali nak KFC plak ek..



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...