ARTIKEL TERBARU

Thursday, 25 July 2013

Sabar, Sebentar Lagi



Jangan gopoh2.. Kemas slow. Tak lari kampung tu.. Muahaaa....


p/s : tengah memikir nak beli apa bawak gi umah huda ni.. Jalan mesti jem semua nak balik keje..

Dah Jual Dah

Erm.. Kan ada cerita yang kemas2 umah kan masa sebelum puasa.. So nampak la majalah2 mama yang mama kumpul dulu2... Beli sebab boring, masuk spital masa tu.. So macam majalah la doh suh ayah beli masa kat spital.. Ada gak yang mama beli sendiri macam majalah mingguan wanita memang tak pernah mis la..Lelama cam bosan plak...Pastu mama pun bagtau ayah jual jer la majalah2 ni..Lagipun nanti beli almari buku baru beli majalah2 baru atau buku2 cerita ker..Baru nampak kemas.. Jadinya sebelum masuk opis singgah jap tempat jualan barang2 ni (dekat jer ngan opis saya), ada 3 kotak.. Total RM10.70.. Erm, jadilah.. Terus buat beli sarapan pagi tu..Wahahaha...



Walau Comel Tetap DiMakan




50 pcs = RM22

Sayang Muslim

Eh! Bukan Asraff Muslim oke.. Tak kuasa kalau dengan AM tu.. Minta dijauhkan la apa yg terjadi pada keluarga dia tu jadi pada kami.. Nauzubilah..Ni majalah SAYANG MUSLIM..

Hari tu masa tengah tunggu ayah cucuk wit kat warta bangi (still panggil warta sbb dah biasa..hahaha), jenjalan jap kat area kedai2 bawah tu.. Belek2 majalah pastu terbelek majalah ni..Check la semua kandungan dalam majalah tu..Sebab tetiba terpikir nak belikan kakak (ye la dr asyik bli jajan baik beli buku, lagi dia suka).. Tengok mcm sesuai untuk kakak sebab dia ada tahap umur.. Dan kat dalamnya pun bukan sekadar penceritaan sahaja, ada latihan yang boleh dibuat.. Harganya RM5.. Memang harga macam tu ke atau leh dapat murah lagi.. Tak apalah first time beli kot..Sebab nak latih dia membaca buku cerita sekarang ni..













 




 p/s : Seronok bila anak dah pandai baca.. Rasa teruja bila mengajar tiap2 malam...Berkat usaha gigih cikgu dan kegarangan mama..hahaha


Bila Cha Mengamuk Dalam Kereta


 Meh amik gambar dia tengah nangis

Hahaha..Lagi la meraung..

Tak Sabar Rasanya

Alhamdulillah....Hari ni dah hari Khamis..

Mari kawan2 kita luangkan masa bibir kita untuk sama2 berzikir


Tak sabar nak tunggu kul 5 petang.. Sebabnya petang ni nak balik kampung saya Tanjong Karang...Esok kan cuti Nuzul Quran.. Tapi nak singgah umah Huda dulu kat Shah Alam sebab nak buka kat umah dia.. Malas nak buka dalam kereta macam balik Muar ari tu..


 Hehehe.. Kalau dah kata nak balik kampung hati tu mana reti sabar.. Padahal sebulan sekali balik kampung.. Ada orang tu berbulan2 tak balik kampung tak heran pun.. Lor, lantak ko la..Ada aku kesah!!!!
Bila mama tak sabar, anak2 lagi la tak sabar.. Tadi masa nak hantar ke taska sibuk suh amik cepat petang ni sbb nenek dah tunggu..mama ngan ayah jgn amik lambat.. Hahaha

p/s: tiada beza balik kampung mana2 pun..sama jer perasaan tu..Alhamdulillah..


Nak Ker?




Nak ke bekal saya ni? Ops! Mana boleh.. Makcik2 semua kan puasa.. Pandang jer sudah.. Masa bulan puasa ni kan pepagi mana ada kedai kuih buka..Kedai runcit ada lah..So pepagi sibuk la nak bawak bekal bebudak ni..Selalunya kan memang ada jual kuih..So hari pertama mengamuk juga la nak beli kuih...Alahai! Tunjuk la setiap kedai yang selalu singgah beli kuih tu semua tutup..Baru puas ati.. Kene la singgah kedai blikan roti RM0.70 tu..Padahal cikgu dia dah wat sarapan, nak jugak bawak bekal..So esoknya memang pas sahur sediakan la bekal masing2..Tak kisah la apapun janji ada benda dalam bekal masing2 tu..nugget ker fries ker, nasi goreng..Mana yang mama sediakan semua terima..


Blog Tak Boleh Bukak

Beberapa hari x leh nak buka blog... x tau apasal...Banyak entri tertunggak.. Tapi hari ni tetiba dah ok plak..Seronok rasanya...


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...