ARTIKEL TERBARU

Wednesday, 17 July 2013

Tetiba Nak Makan Kuih Ini.

Serius! Saya tetiba nak makan kuih ni.. Tapi saya tak tau nama kuih ni.. Jenuh la cerita kat suami kuih ni cam gini2..Pastu suami cakap namanya kuih lopes.. Eh ye ker.. Bukan lah..Badak berendam la..Tu la padahnya lawan cakap suami kan dah salah.. Hahaha..Pastu petang ni kene singgah bazar jap nak cari kuih ni..Harap2 sampai rumah janganlah basi kan..Kempunan makcik kang..Hehehe..(biasalah kalo beli kat bazar ni, kalo kurang nasib baik dapat sampai umah dah basi..Haru tol)

 
nama kuih ini adalah kuih lopes..

Tu la tak tau tapi pandai2 konon tahu nama kuih..X apa lah janji petang ni nak beli gak.. Kuih lopes tunggu saya ye..



WW : Bila Tong Sampah Pun Boleh Jadi Bahan Mainan



Kalau dah namanya pun budak2 kan, apa pun leh jadi bahan mainan.. Ni tong sampah umah nenek pun di bawak ke hulur ke hilir.. Kebetulan sepupu diorang yang kat Pahang ada sama, tu yang galak dok main jer kakak.. Dan hasilnya sabtu ahad ni langsung dia tak puasa..Bercadang untuk latih berpuasa sampai ke petang sikit pada hari cuti tak berhasil angkara pagi2 sibuk nak makan bubur lambuk mama buat untuk adik2 nya...

p/s : Bila di rumah lain permainannya, bila balik kampung lagi banyak permainan yang boleh dicipta ikut idea sendiri.. Hahaha



Selamat Pagi Dan Selamat Berpuasa Semua!

 
Kekejapan sahaja masuk hari rabu hari ni.. Rasanya macam baru jer aku masuk keje..Esok dah khamis pastu jumaat...Hari apapun yang penting kita hepi...

Tak mo runsing2, sedeh2, marah2, stress2 masa bulan puasa ni.. Walaupun balik ke rumah terpaksa mengharungi jem dengan semua berpusu2 nak balik awal... Sabar.. Sabar.. 

Tu dugaan di bulan puasa la tu.. Walaupun tak bulan puasa tetap jalan jem tapi kesabarannya lain skit.. Hahaha..Peringatan tuk diri sendiri jugak la sbb saya keluar opis jer dah jem...Pusing sana belok sana sini tetap jem..



p/s : Kekadang mengeluh juga tapi nak wat camner tetap jadi gitu jugak.. 



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...