ARTIKEL TERBARU

Monday, 13 May 2013

Aktiviti Wajib Setiap Pagi

Ni masa pagi2 sebelum hantar kakak ke tadika .. Aktiviti wajib adalah singgah kedai beli kuih.. Kuih ikutlah pilihan masing2.. Yang tukang beli adalah mamanya.. Hari2 kot nampak sangat mamanya ni seorang yang malas skit nak buat sarapan.. Tapi mamanya bijak skit, idaklah suh ayah singgah kedai yg sama setiap hari.. Hari ni kedai lain, esok kedai dekat ngan tadika kakak,lusa kedai sebelum jalan ke tadika kakak.. Ala, mana2 jer janji nampak ada orang jual kuih banyak2 barulah singgah.. Kedai yg sama jer malu la woii!!..Hehehe
Kakak biasanya akan sarapan dalam kete.. Tak nak makan sendiri, semua nak kene suap.. 1 ketul masuk mulut sini,masuk mulut sana.. Mulut mama pun ada masuk gak..Hahaha.Biasanya yang nak pegang kuih sendiri adalah Pqa tapi pada masa yang sama nganga gak mulut nak suh mama suap..

 Adik pun sibuk nak pegang sendiri.. Tak suka kuih lembik2 .. Geli kot.hahaha



 2 budak manjer...

 cer teka semua.. Sape yg pegang kuih ni

 sudah semestinya Pqa..

 Iqa apa ma. Iqa nk akan uih . (Pqa lapar mama,Pqa nak makan kuih..sambil tunjuk perut buncit)

Pqa sorang jer lom mandi ni sbb bgn lambat...Hahaha..bucuk!


Ini Baru Adil

Semalam melayan kehendak anak2 di mcd bangi... Sampai sana dlm kul 6 lebih lepas hantar tempahan apam kat customer di petronas sek 3.. Pastu anak2 request nak gi playground.. Tapi mamanya plak request nak mkn.. Lapo..*Tengah hari tak masak just mkn nugget ngan fries jer.. Sebabnya ayah dah masak nasi lemak pagi tu.. So abiskan apa yg ada kang basi sayang plak..
Jadinya  untuk tidak mengecilkan hati kedua belah pihak iaitu mama ngan anak2 jadinya ayah gi la mcd.. Anak2 dapat main kami plak leh makan..Hahaha.. Good idea!.Cumanya permainannya ada satu jer. Jadilah just suka2 jer.. Minggu depan baru gi playground kat tasik cempaka tu..
Dapat port memang betul2 pintu masuk tmpt mainan ni so senang la nk tgk2kan anak... Lepas main sekejap datang minum, pastu sambung main pastu makan fries pastu main lagi..Sampai kul 7 lebih gak la. Dah nak maghrib..Ajak balik sbb nak singgah kedai beli kapur kasut kakak, kehabisan plak masa ayah nak kapur kasut kakak sebelum pagi tadi..











Sampai2 umah boleh nak main lagi bebudak ni.. Mamanya dah mula sakit kepala.. Main la korang, kang penat tido la ek.. Dalam kul 9 lebih semua dah terbungkang kecuali si kecik.. Main sensorang.. Mama ngan ayah tengok tv Bintang Mencari Bintang.. Yang si kecik ni main cawan la, kekonon tuang air pastu minum la.. Sambil tgk tv mata dok tengok keletah dia..Hahaha.





Good Morning!!!

Jangan muram2 ye di pagi Isnin ni... Kuatkan semangat, ikhlaskan hati.. KEJE! KEJE!..



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...