ARTIKEL TERBARU

Wednesday, 10 July 2013

Perancangan Yang Tak Menjadi.. Sedey Ke Suker

Erm.. Betul la kan..Pepatah selalu tu.. Kita hanya merancang, tapi tuhan yang menentukan.. Kih!Kih!
Inilah yang terjadi pada saya ... Sebabnya saya kan ada bagtau yang sepanjang bulan posa ni saya nekad tak nak gi bazar/param ramadhan. Bersungguh2 tau saya nekad.Ok la tu sbb ni lom nak balik lagi..Esok tunggu la entri samaada saya gi bazar atau tak.Saya tak biasa plak sebut param...Selalu sebut bazar ramadhan jer.. Baca blog kengkawan yang selalu sebut param2..Gelak gak mulanya..Ops!Jangan mare ye..

Ni nak cerita nekad tuk masak sahur plak..  Almaklumlah saya ni kan liat seliatnya nak bangun..Kalau tak 5 atau 6 kali suami kejut memang tak bangun la..Pastu dah la ko bangun pun liat ada hati nak masak.. Oiii..Tekad tak sama la ngan bangun liat..Kan!Kan!
So malam tadi saya tido awal..Sebab cam keletihan dan pagi2 nak bangun kan..Sebab kalau sahur saya suka nasi baru, lauk baru..Kecuali terpaksa mcm panaskan balik lauk ker..Telur goreng pun saya ok jer. Nak dijadikan citer saya tiada kesedaran nak bangun...Persoalannya sekarang,adakah saya sempat masak dan sempat masak..
Hahaha..Tentu la saya tak sempat masak tapi sempat makan.. Suami kejut suh bangun sahur..Tak ada plak dia kejut suh masak sahur..Hahaha
Cuci muka mamai2 masuk dapur terus duduk atas kerusi meja makan... Garu kepala korang baca ni..Hahaha.Bukannya ko reti nak kelam kalibut nak nolong.. Tengok2 ayah tgh panaskan ayam masak kicap, nasi dah siap masak dan dah senduk pun dalam pinggan, air nescafe pun dah ada atas meja.. So nak suh saya buat apa..Tinggal makan jer la kan..Cis! Punah harapan masa first day puasa nak masak sahur..Konon sedih la kan tak dapat masak..Betul la saya sedih tau...

Pastu ayah suh kejut kakak sbb hari ni kakak kata nak puasa.. So gagah2kan la diri tu keluar balik dapur gi tempat kakak tidur..

Mama : Kakak, bangun.. Kata nak puasa..
Kakak : Erm..
Mama : Kakak, bangun.. Kata nak puasa esok..Jom la sahur ngan mama ngan ayah
Kakak : Kakak tak nak sahur la mama
Mama : Kata nak puasa esok..Kene la sahur
Kakak : Kakak puasa la esok tapi kakak tak nak sahur
Mama : Ye la ..Sukati kakak la..

So kami sahur berdua sahaja...

p/s: Harap2 dapatlah masak sahur hari ke2 ni..

No comments:

Post a Comment