ARTIKEL TERBARU

Monday, 17 June 2013

Mula Bertudung

Kakak kalau gi tadika memang tak pakai tudung.. Memang kami tak paksa2 pun suh dia pakai tudung.. Cuma kalau ada kengkwan dia yang pakai tudung mesti kitaorang cakap, cantikla kawan kakak tu pakai tudung.. Kakak pun pakai la tudung gi sekolah.. Tapi ye la budak2 kan.. Takkan nak paksa2..
So masa 2hb ari tu masa lik kampung tanjong karang, ayah ajak keluar shopping nak beli tracksuit kakak.. Bila belikan kakak ayah pun belikan la kembar sekali..Seronok la diorang.. Pastu beli baju2 skit.. Kami memang suka bli baju anak2 kat kampung saya sbb murah2..Macam saya sekali beli banyak2 sekali sbb pastikan semua anak2 dapat... Tengah dok jalan2 (adik Eya tak ikut sbb dia tido so mak saya tak bagi bawak..) ayah kata nak blikan tudung sekolah tuk kakak.. Ok lah meh la kita terjah satu kedai ni.Namanya kedai Halim.. Tudung kakak ni harganya RM2.50 sahaja.. Suh ayah beli 2 dulu, kalau kakak selesa nanti balik kampung beli lagi.. Ye la walaupun murah kalau dia tak nak pakai wat per beli banyak2.. Sebab dia baru nak belajar2 pakai tudung ke sekolah.. Saya risau dia rimas..So dah seminggu lebih tu dia mcm ok..Dan dia request suh beli lagi tudung sbb dia nak sama ngan stokin dia.. Hahaha..Ok ok ..Lik kampung kang beli lagi..







Harap2 kalau keluar jenjalan nak la dia pakai tudung.. Suka tgk budak2 pakai tudung tapi tak pernah nak suh anak2 sendiri pakai.. In Sha Allah jika niat baik harap2 dipermudahkan.. Mama bukanlah sealim orang lain tapi mama cuba tunjukkan teladan yang baik buat kakak .. 


4 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...