ARTIKEL TERBARU

Tuesday, 28 May 2013

Lauk Berbuka Hari Pertama Puasa Ganti

Semalam saya puasa. Hehehe.. Puasa ganti la... Pepagi tu ok lagi masih cam ada tenaga sebab sahur kan.. Ok la.. Tiba waktu kul 3 lebih gitu perut dah rasa ... Lapo... Perangai ngalahkan bebudak.. Tahan2... Sabo2...

Balik tu singgah kedai jap beli apa2 tambahan tuk masak lauk buka.. Masak tu..Jangan tak percaya plak.. Kih!Kih!.. Sebabnya kalau nak makan kat kedai nnt lambat plak nak amik anak2.. Pastu kang anak2 akan bising2 kata ayah ngan mama ni lambat amik..So untuk mengelakkan kejadian majuk2 marilah kita masak.. Jadinya kalau masak semua dapat makan, padahal bebudak ni makan suka2 jer.. Nak meriuhkan meja makan.. Sukati koranglah.. Alhamdulillah lepas sehari saya puasa.. Semalam ayah teman mama puasa.. Ok lah ada kawan... Hari ni mama puasa sensorang sebab malas nk skip2.. Ayah majuk la sbb x bangunkan dia sahur sama2.. Ala, sian kat dia sebenarnya sbb dia tak sihat pastu nak teman kita puasa sama2.. Suh dia makan ubat.. Teman hari khamis jer nnt.. In Sha Allah.. So inilah lauk kami berbuka semalam.. Simple jer sbb ayah tak bagi masak beria2 sbb baru lik keje penat pastu puasa.. Hello! i nk dpt pahala la.. Kih!Kih!..

Kita tak pandai masak sangat.. So cam malu la nk kasi resepi.. Korang lagi pandai masak kan..

 Tempe tumis (Kita suka tempe masak gini, pedas2 manis)

 Ayam masak kicap (kene lebihkan kuah sbb ayah suka)

Inilah lauk kami berbuka semalam.. Alhamdulillah...

p/s: Hari ni kene pikir nak masak apa plak lauk tuk buka..

2 comments:

  1. Mcm sedap jerk tempe tumis tu. Bglah resepi.. :D

    ReplyDelete
  2. sue semalam berbuka makan sup ayam sajoo..kikiki...sedap air tangan mak...sama la kiter kan pose ganti semalam

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...