ARTIKEL TERBARU

Tuesday, 9 April 2013

Rentetan Ini Pqa Bukan Amoi

Ada entri hari tu berkenaan dengan tajuk Ini Pqa Bukan Amoi... Tengok kat sini

Sebenarnya di taska panggilan untuk Pqa adalah AMOI.. Tak tau nape cikgu dia kata dia amoi.. Bila tanya cikgu dia kata comel tembam sepet mcm anak cina.. Pakej sekali tu..Wei! Pqa tu dah la gelap leh plak mcm cina plak.. Kuang!Kuang!Lagipun ada sorang lagi nama Pqa kat taska.. Iaitu Afiqah.. So Afiqah ni tak leh terima cikgu panggil Pqa ni Pqa.. Dia kata ini amoi bukan Pqa.. Pqa adalah diri dia..Hahaha..

Tapi baru2 ni cikgu dia ngadu yang Pqa selalu cakap bila cikgu dia panggil dia amoi.. "
Bukan Amoi la.Ni Pqa.."
Hahaha.. Tomei jer dia betulkan apa yg cikgu dia cakap.. 

Kalau kat umah memang kene panggil Pqa.. Kekadang sajer jer sakat Pqa tu.. Pastu kang kakak2 nya backup la.. So pesanan penajanya adalah : "Mama, ni kan kat umah, kenelah panggil Pqa..".. Hahaha..Sooooo sweet sayang..

Entahlah.. Maybe dia sedar dah kot amoi itu hanya panggilan bukan ada makna pun.. Hahaha..



4 comments:

  1. hihihi....tp adalah rupa cina tu...

    ReplyDelete
  2. ala sian dier org panggil dier amoi yee

    ReplyDelete
  3. hahaha, bijak bercakap..

    zaquan dekat sekolah cikgu panggil khair sama kes sbb dah ada kawan sekolah dia yg nama zaquan jg, nasib jgk la nama panjang n ada maksud..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...