ARTIKEL TERBARU

Monday, 22 April 2013

Kejutan Berita Yang Tidak Baik Di Pagi Hari Isnin

Baca tajuk pun dah paham kan.. Maksudnya di pagi hari ini bersamaan hari isnin 22 april 2013 dikejutkan dengan satu perkhabaran yang tidak enak.. Bukanlah perkhabaran tu boleh dimakan pun kalo ianya enak sekalipun..Jadinya tanpa melengah2kan masa marilah kita mengkhabarkan semula perkhabaran tersebut... Intro cam poyo.. Hehehe

Begini alkisahnya....

Baru tadi mak saya kol .. Kol sbb nak bgtau embah (panggilan bagi nenek-kalo wong jowo dia tau la..hahaha) dan maman Yas (panggilan bagi pakcik-wong jowo jugak) kene rompak kat umahnya...Mengikut kejadian yang dilaporkan oleh mak saya :

Sawah sempadan Tanjong Karang Selangor, Seorang nenek bersama anak lelaki bongsunya dirompak dirumahnya dengan 3 lelaki bersenjatakan parang... Kejadian berlaku pada pukul 1.30 pagi Ahad.. Ala, cam berita plak la..

Gini ceritanya, masa tu embah saya dah nak tido.. Maman saya pun baru pas mkn maggi nak tido gak.. Pas tu dia dengar ada kete masuk halaman umah.. Biasanya umah kampung halaman la kan panggilnya..sbb luas..Motip? Abaikan.. 

So dia ingat adik badik dia datang kot, tapi yg bagusnya dia tak bukak pintu terus..Dia nak jengah tingkap jap...Erm lom sempat dia jengah nak tgk sape datang dah kene tendang pintu tu.. So kene geledah la.. Barang kemas embah semua kene amik, rantai kat leher kene rentap mcm tu jer.. sakit leher org tua tu..Memang kuang dek ajor perompak tu..Ko minta jer la rantai tu dah tentu2 embah aku kasi..Duit embah dlm rm500 (dlm hati aku wow byk gak embah simpan wit kat umah-sempat aku menolog sekejap) ...Yang harta maman mak saya x declare plak apa yg perompak durjana tu dapat..Hahaha

Maman saya teruk jugak la kene pukul dan tersusuk parang ..Sebab utamanya adalah dia melawan..Dia dpt pukul 1 perompak durjana tu pastu yg 2 orang lagi tu hangin ler..Nasib baik tak kene bunuh maman saya tu..Allah perkenankan doa seorang Ibu..

Memang terus dada saya rasa sebak bila dengar berita2 cam gini.. Bila kene perkara begini pada orang lain selalunya kita just tak amik port sangat..Dengar2 gitu jer.. Tapi bila kene kat orang yang kita kenal terus rasa...Tak tau nak ungkap camner..Nak cakap kesian memang kesian la.. Harap2 jauhkan perkara ini dari kami sekeluarga.. Trauma sesangat..




1 comment:

  1. sedeynyer..moga semua selamat la ye....takut pulok..main rempuh...gayoo mcm x bersalah jee

    ReplyDelete