ARTIKEL TERBARU

Friday, 5 April 2013

Ayah Kene Denda Sebab Balik Lambat

Semalam amik anak2 kat taska lambat sesangat.. Pas maghrib baru gi amik.. Ni gara2 tunggu ayah tak balik lagi dari Nilai.. Sian anak2 penat tunggu ayah ngan mama lambat amik.. Kul 7 lebih baru ayah sampai opis.. So meh kita denda ayah sebab lambat..Kuang!Kuang! Apa ye yang ayah kene denda..
Ye ..Ayah kene denda blanjer KFC.. Tak makan kat sana bungkus jer bawak balik sebab masing2 kepenatan.. Beli kat PKNS Bangi jer sebab sehala jalan nak balik pun..
Sampai2 kat taska semua muka ceria sbb ayahmama dah sampai.. Masuk2 kereta kakak merungut.. Bila mama tanya nape marah ke ayahmama amik lambat.. Sori la..Kan ke kakak suka ayahmama amik lambat..
Pastu dia jawab ..Ini lambat banyak..Kawan2 semua dah balik..Kakak tak ada kawan nak buat keje sekolah.. Hehehe... Amik cepat salah,amik lambat pun marah.. Kakak..Kakak..Salah ayah ok..Bukan mama.. Time ni diorang tak tau lagi ayah beli KFC.. Kami diam jer sampai la kat umah.. 
Sampai umah settlekan apa yang patut dulu, tukar baju bagai.. Baru turun bagi anak2 makan .. Tu pun dah sibuk bila bleh makan,bila bleh mkn.. Gaya tak menyabar.. Pastu kami pun makan la kat depan tv ..Tak apalah sepah sekejap janji kita hepi.. Adik Eya lagi la suka sbb dpat pegang pinggan, sudu sendiri.. Bagi dia nasi, ayam skit dan kentang putar.. Banyak gak dia makan.. Seronok tengok .. Cha jer tak nak makan ayam.. So bahagian Cha kene rembat ngan kakak... Wei kakak, byk la awk mkn..
Kalo tuk anak2 ayam goreng tu kene bahagian peha... Kalo tak bukan KFC namanya.. Sabar jer la.. Layan!


2 comments:

  1. alahai cian ayah kena denda ye..kikiki

    ReplyDelete
  2. Saya pun suka peha gak, tp anak yg sulung suka bahagian dada... :D

    ReplyDelete