ARTIKEL TERBARU

Monday, 18 February 2013

Drama Bila Kene Tinggal

Hari sabtu petang ari tu tetiba adik ipar (Awa) kol ayah..Dalam kul 4 lebih la..Dia nak balik kampung...Dan yang sadisnya nak bawak kakak ngan kembar balik kampung sekali..
Lor...Baru je balik kampung minggu lepas diorang ni tau..Tetiba minggu ni dapat balik lagi..Yang kakak dan kembar memang suker la tu..Sebabnya diorang cakap, ari ni cuti sekolah tapi mama ngan ayah duduk umah..Bukan nak balik kampung..Dush!Dush!Kalo la lik kampung tu kete tu leh isi air bukan minyak tiap2 minggu lik kampung pun tak apa yang oiii..Sesedap rasa jer korang kan ugut2 cam gini..
So mama pun siap2kan lah beg anak2 buah kesayangan makcik wawa dia dengan muka seposen..*sunyi la mama minggu ni sbb kembar x ada nak cari gaduh & bertekakDalam kul 5 lebih cik wawa ngan pak ude sampai..Suh makan dulu sbb memang masak lebih pun..
Dah siap2 semua masuk dalam kete Pqa plak tak nak lepaskan pak ude..Berdukung jer..So bawak la pusing satu round jap..Tapi drama swasta tak berbayor berlaku plak..
Bila ayah amik Pqa dari pak ude dan kami suh diorang cepat2 gerak meraung la si Pqa tu..
Terjerit2 panggil cik wawa,cik wawa..
pastu nangis depan pintu, tak bagi ayah tutup pintu dan pagar..Bapaknya tak leh nak handle terus pas kat mama..Eleh! cakap la yang awak tu sedih tengok pqa cam gitu..Ye la kan,dia dah paham istilah kene tinggal..Sian gak..
So mama pujuk tak jalan, terus mama kunci grill dan pintu..Melalak2 pun awak dalam umah..Pastu mama angkat dan mandikan...Nak pakaikan baju pun drama gak..Sedu2 nangisnya..Tapi mama tak marah la,still cakap elok2 sbb mesti dia rasa sedih sangat sebab kene tinggal..pastu mama pun netekkan dia baru dia nak pakai baju.Pastu sambil netek sambil citer,Pqa angis*sambil wat lakunan semula..kelakar plak..Cik wawa inggal..Pqa nak itut...
Pastu mama pujuk la, Pqa kecik lagi,tak leh ikut..Nanti Pqa nak tetek camner, mama tak ada..Pastu dia angguk2..
Pastu ayah kata nanti ayah bawak Pqa pegi playground ye kalau tak hujan..
Hehehe..Erm,kesian jugak..Tapi belum kuat nak lepaskan dia ikut kakak2nya balik kampung.
Tunggu ye Pqa..Sampai masanya nanti Pqa leh join juga..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...