ARTIKEL TERBARU

Wednesday, 9 January 2013

Semangat Baru Di Tahun Baru Di Sekolah Baru

Setiap pagi dikejutkan dengan senang.. Panggil namanya 2 atau 3 kali terus celik mata.
Dah pagi sayang, hari ni kakak sekolah.. Bangun ye *kene penuh penghayatan serta kelembutan agar menusuk di kalbunya..
Ye memang saya akui, kakak sekarang memang anak yang baik.. Senang sangat nak bangun suh gi sekolah baru ni (Tadika).. Kalo dulu dia la yang paling lambat bangun, lambat bersiap. Kadang tu dah nak masuk dalam kereta dah, baru sibuk nak mandi la. Yang ayahnya tak nak anaknya sentap so kene la ikut rentaknya.. Kita ni dah la lambat leh plak dia wat perangai..Tapi itu dulu..Sekarang ni perangai kembar plak...Sabar jer la..

Ayat yang akan dilontarkan oleh mama setiap pagi dari hari pertama kakak sekolah sampai ..entahlah...
1. kakak, bangun... Hari ni sekolah sayang
2. kakak, gi la mandi.. Tapi kene air hot ye.. * x denya nak mandi sendiri..Setiap hari mama kene mandikan dia..Baru nak mandi.Tak apalah sayang, janji ada semangat hendak ke sekolah
3. kakak, botol air kakak ni masukkan tepi poket beg.Kang tertinggal
4. kakak, baju sekolah kakak ayah dah siap gosok, ada kat atas..Spender kakak ada dlm drawer kakak ye
5. kakak, dah pakai bedak ker, dah sikat rambut ker, dah pakai perfume ker
6. kakak, stokin kakak mama letak atas sofa.Jangan lupa pakai pakai ni

Hahaha.. Main suruh jer kan mama ni.. Sebabnya mama tak nak manjakan dia semua nak suh mama yang buat... Kecuali mandikan tadilah.. Mama akan buat sebab ada perkara kita akan tolong ada perkara dia kene buat sendiri. Alhamdulillah dia tak merungut..
Minggu ni mama akan ajar dia camner nak basuh kasut sekolah.. Tapi ajar kakak rasanya tiada masalah, yang menjadi masalah adalah kembar.. Adakah akan join bersama aktiviti ini? Kene tunggu la next n3..Hehehe



2 comments:

  1. Alhamdulillah...Berbeza sangat dgn perangai dia masa kat nurseri..maybe dia rasa dia dah besar..sbb sekolah lain dr adik2 nya..hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...