ARTIKEL TERBARU

Wednesday, 19 December 2012

Sayang..Sayang..

Perangai kembar sekarang ni.. Aduhai! Kejap Cha buat perangai, kang Chu plak buat perangai.
Tak apalah, mungkin nak membesar..Gitulah gayanya..
Tapi ada satu perkara yang memang suka buat mama geram kat diorang ni adalah suka mengajuk..
Sayang adalah panggilan mama kat rumah..Maksudnya ayah panggil mama 'sayang'.. Ok lah tak ada isulah kan.. Yang menjadi isu adalah bila kembar pun sibuk nak panggil mama ni sayang.. Pehal? Apa yang ayah cakap dia akan ajuk.. Contohnya malam tadi la.. Pas mama dah siap2 buat nasi goreng tuk makan malam (nak buat nasi goreng sebab balik awal..kul 6 dah sampai umah) , mama terus nak kemas2 dapur sebab cam terlebih rajin jer..Pastu ayah cakap la 'sayang rehat la dulu..baru lepas masak kan. Nanti penat sangat'.. Boleh plak si Chu gi ajuk cakap ayah..
"Sayang, sayang rehat la dulu.. Ye sayang ye.. Sayang.. Sayang".. Pastu dok gelak2 ngan si Cha.. Eh! Korang ni pehal? Memainkan mama ke apa ni?
Pastu mama baring jap, Cha ngan Chu datang usap2 pipi mama.. "Sayang, sayang rehat ye.."Eeeee, geram plak mama..Ayah dok gelak2 dah.. Pqa yang tak tau pape pun gelak sama..
Wahai Pqa,mama ni kene buli dek kakak2 awak, boleh awk tolong gelakkan sekali ye...
Pastu ayah tanya Cha ngan Chu.. Sape sayang?
Diorang tunjuk mama..Erm! Sukati koranglah..Janji mama bahagia.

1 comment:

  1. HAHA..same kes dgn anak saya la...hubby pggl saye yang..bdk2 ni pun pggl saya yang oo yang..kes ni mse diorg kecik2 la..skrg da tkr..hubby pggl saya mama..so bdk2 pun pggl mama.

    ReplyDelete