ARTIKEL TERBARU

Monday, 10 December 2012

Cuti Sabtu Ahad Yang Macam Tak Cuti

Letak sekali tajuk ko Cuti Sabtu Ahad.. Sebabnya sabtu ahad tu kene dok umah ngan anak2..Jadi surirumah dari kul 9 pagi hingga pukul 10 malam.. Punca berlaku perkara ini adalah disebabkan ayah kene keje kat MPK Klang sana.. Nyampah tul kalo dia kene keje hari cuti.. Rasa nak nyumpah2.. Ada la mama dok bebel2 sbb ayah kene keje.. Sepatutnya hari cuti adalah masa untuk mama dan anak2...Untuk keluarga..Ni sibuk suh keje.. Erm, nak amik ati punya pasal, belikan breakfast siap2, Masakkan nasi tuk tengahhari sekali,blikan lauk,cuci siap2, packing dlm plastik pastu masuk peti.. Eleh! Macam la kita tak tau trick dia nak amik hati.. Marah tetap marah.. Sebenarnya mama marah bagi pihak anak2.. Anak2 sekarang tau protes kalo ayah kene keje hari cuti.. Bagi diorang kalo cuti adalah balik kampung.. So bila kene tau hari sabtu ahad tu ayah kene keje, dok bebel la dari hari rabu sampailah jumaat kat diorang.. Bagitau yang ayah kene keje jauh, duduk umah ngan mama...

Malam tadi ayah balik lewat skit.. Dah nak kul 11 malam baru sampai.. Mulanya Chu ngan Pqa tak tido lagi.. Pqa tengah tengok tv.. Chu plak main ngan baby Eya.. Terkekek2 ketawa baby Eya..Hehehehe..Tomei..

Pastu tetiba Chu cakap,
Chu : "Mama kalau nak tido dulu mama tido la.. Nanti Chu tunggu ayah."
Mama :  Tak apalah, Chu ngantuk Chu tido la.. Mama kene jaga adik Eya
Chu :  Chu jagalah adik Eya..Mama tido lah.. Esok mama keje.. Chu esok tak nak sekolah..
Mama :  Mana boleh tak sekolah..Kene la sekolah..
Chu :  (Mata dah bergenang tunggu nak melalak)
Mama :  Yelah2.. Sukati Chu lah.. Dah gi tido..

Erm.. Last2 semua dah terbungkang masa ayah sampai.. Sian anak2 tido tanpa jumpa ayah.. Semua tido sendiri.. Kalau ada ayah, yang Pqa sibuk suh garu badan la, hidung la, .. Yang Chu sibuk nak baring belakang ayah lah.. Yang Cha plak bagus jenis dah ngantuk terus baring tido.. Kakak plak sibuk ngan mama..Anak-anak..

2 comments:

  1. itulah kan x best kalau hujung minggu asben kena g keje, pastu yg nak kena menjawab knape ayah diorang kena keje tp mama x kena keje pun kita gak yg jenuh nak explain..

    ohh Pqa nye stail sama betul mcm zaquan, tang garu badan tu..Zaquan mmg nak kena papa dia garu baru leh tido tau..Papa dia je yg rajin nak garu2 badan anak ni..

    ReplyDelete