ARTIKEL TERBARU

Wednesday, 14 November 2012

Pqa Oh Pqa

Ini budak bambam yang semakin hari semakin n*k*l.. Suka ikut perangai kakak dan kembar.. Apa yang diorang buat erm..Memang dia akan ikut.. Mengejek orang (adik beradik dia jer la,termasuk ayahmama pun kene) memang rutin dia la.. Ni sebab Chu la yang start ejek ni.. Geram tul mama..Bajet comel la jelir2 kan lidah cam gitu..Kalau panjat memang keje dia la.. Bila kene marah gelakkan kita balik.. Pastu bila kene babap kaki tu, melalak macam kene rotan..Kita ni marah sbb risaukan dia, tapinya budak2 ni mama dia suka2 kot nak bising suara cam TARZAN... Pastu lari2 gi cari ayah ataupun gi kat kakak/kembar minta pujuk.. Tak sampai pun 5 minit buat lagi.. Sukatilah awk Pqa..Kang jatuh baru awk tau sakit..Masa tu la sibuk ngan mama kan..Pastu manja bebenor.. Drama pun lebih gak dia ni...

Tapi dalam n*k*l nya ada gak rajinnya dan boleh diharap. Rajin buangkan pampers baby Eya, letak baju kotor kat bakul dapur, main ngan baby Eya, kalau makan tumpah air atau nasi pastu nnt cari lap kemudian lap, tak pun mulut bising, "ma,pah ni (ma, tumpah ni)".. Apapun mama sayang Pqa.. Biasalah budak nak membesor.. Ginilah gayanya.. Kadang tu saya pelik budak sebaya macam ni kene dera2.. Apalah sangat nakalnya budak sebaya gini.Ada tu pasal rosakkan barang makeup ibunya sampai meninggal budak tu.. Isk! Minta dijauhkanlah .. Kuatkan kesabaran saya dengan karenah anak2.. Masa kecik macam ni la nak tengok perangai2 diorang, bila dah besar, dah dewasa kemudian kawin, kenangan jer la yang mampu kita ingat.. Kalau masa kecik2 dok marah anak memanjang, dera anak, benci anak..Bila dah tua kang menyesal pun tak guna.. Sebab tu pentingnya peranan seorang suami... Sama2 menjaga anak, mendidik anak, buat keje rumah.. So isteri tak la stress semua kene buat sendiri..Hehehe.. Melalut sudah...

Gambar Pqa yang sentiasa ada makanan ditangannya :

No comments:

Post a Comment