ARTIKEL TERBARU

Wednesday, 28 November 2012

Haru Di Pagi Hari

Pukul 6 pagi tadi mama bangun..Bangun pun dengar cam ayah dah bangun dulu.. Tetiba ayah cakap, "leh tak kalau pegi opis awal skit, ada keje skit la nk kene siapkan kejap".. Erm.. Ok..
Tengah dok siap2kan baju budak2 ni tuk masukkan dalam beg masing2, tetiba BLACKOUT.. Hok oloh, nape la ko mati letrik time2 mcm ni..Pepagi buta plak tu...Dush!Dush! Ayah plak tengah menggosok baju mama.. Tapi tak dan siapnya dan mama kene pakai t-shirt opis gi keje..Nasib baik dok opis jer ari ni..
Masa ni kakak ngan Cha dah bangun.. Tengok tetiba gelap Cha dah melalak..Kakak dok peluk mama.. Hahaha..Penakut gak ye korang.. Ayah pun turun la pasangkan lilin..Tapi guna lilin kek besday sbbnya umah tak ada lilin.. Aduhai! Kenapa la tak terpikir nak stanby lilin kat umah..Sambil kemas baju bebudak ni sambil ayah dok pegang handphone.. Hahaha.. Sadis tul dipagi hari..Dalam kul 7 semua dah bangun.. Jomlah kita gi sekolah tanpa mandi ye.. Mandi kat sekolah jer tau.. Mama tak sempat ni...Singgah gerai tepi jalan belikan anak2 kuih dulu kemudian terus ke nursery dan gerak terus gi opis..
Sampai opis mama gi beli makanan dan air siap2..Malas nak turun lagi.. Awal mama sarapan hari ni..Semua orang tak datang lagi..Bagus! Bagus!
Balik kang nak beli lilin la.. Mana tau jadi macam pagi tadi.. Haru tul la..Tu kene jadikan peringatan dan pengajaran untuk sediakan payung sebelum hujan...Huhuhu

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...