ARTIKEL TERBARU

Monday, 15 October 2012

MAJLIS PERTUNANGAN KHAIRUN NAIM & NOR SYAZNI Part2

Esok pagi Ahad nya mak dah kejut saya dalam kul 5 pagi gitu minta tolong kat dapur.. Baby Eya pun baru lepas nyusu… Saya siapkan panas2 lauk, ,masuk2 dalam bekas sbb nak bawak gi umah huda. Dalam kul 6 lebih kejut adik sbb suh dia siapkan untuk hantaran. Nak hias2 lagi..Tu keje adik ngan ayah la.. Saya memang keras tangan bab hias ni. Malam tadi ayah dah siap gubahan telekung..
Lepas anak2 dah bangun, mandi dan sarapan. Dalam kul 9 pagi kami semua gerak dari kampong. Roger Man jenor (adik abah) bgatu dah gerak sb dia tunggu kat Masjid Batu4 sbb bawak Pakde Misran. Pastu roger Pak de Tasrip plak. Dia tunggu kat Petronas Kuala Selangor. Kami gerak 3 kete dari dari kampong. Kete kami, Avanza Manjenor (dia sekeluarga dan Pak de Misran dan bok de tumpang dia sekali) dan Kelisa Pak de Tasrib sekeluarga.
Sampai umah huda, along ngan kak nana dah sampi dulu..Tengah dok siapkan masukkan telur kat buang telur. Pastu siap2kan makanan atas meja… Sebab nak bagi makan dulu baru doa selamat.. Masing sudah kelaparan lor..Tak lama Rokhim plak sampai.. Pehal ko lambat? Sajer jer kan..
Macam2 makan ada.. Tapi serius memang lupe nak amik gambar.. Antara menu Nasi kosong, ikan kembung goreng,sayur pucuk ubi masak lemak, sambal belacan, gablok dan sambal tumis, pulut kuning dan rendang ayam, agar2 pandan dan sirap, red velvet cake, lasagna, dan tak berapa nak ingat lagi la..Hahaha..
Pas makan baru la baca doa selamat yang diketuai Pak de Tasrib (abg mak saya). Sebab dia imam kat kampong so haruslah kita tolak baca doa pada dia…Hehehe..
Selesai sudah semua marilah kita semua bersiap untuk ke Padang Jawa……

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...