ARTIKEL TERBARU

Tuesday, 9 October 2012

BATUK & SELSEMA

Semalam saya adalah MC… Lepas balik keje sebelumnya tu saya rasa macam dah lain macam.. Naik atas tukar baju, terus turun dan baring kat sofa…. Nak kata demam x demam pun..Tapi tekak dah rasa perit, hidung dah gatal2… Paginya rasa badan berat jer..Lemau semacam.. Ayah baring sebelah, picit2 apa yang patut pastu mama cakaplah rasa nak mc la hari ni.. Nak rehat.. Kalau gi opis pun x buat keje, x larat.. Pastu ayah kata kalo nak mc kene gi klinik la pagi ni..
Lepas tu bangun siapkan baju anak2 … Mama siap2 pakai baju cam nak gi keje supaya anak2 tidak dpt menghidu bahawa mamanya tidak pergi keje..Kalo tidak memang tak nak gi taska ler.. Alasan yang paling kukuh bagi kakak dan kembar adalah nak jaga mama..Leh caya ker? Sape jaga sape kang… Tak kuasa mama..
Lepas hantar anak2 terus berdesup ker Klinik Kesihatan Bangi. Ayah turunkan mama, pastu mama amik no giliran, pastu daftar, pastu bayo, pastu check tekanan darah dan akhirnya berjumpa doctor.. Doktor check tekak , dada, bla..bla.. Masa dia nak tulis resit ubat tu just tanya la,nak mc boleh..hehehehe…Pastu doctor tu kata boleh..Yes!Dapat MC.. Susah saya ni nak dapat mc sbb sy ni jenis yang susah nak demam ker…Cuti sakit saya banyak lagi berbaki..So bila dapat mc ni macam gembira la..Hahaha…
Pas settle semua, singgah gerai nasi lemak area rumah.. Nak beli makan siap2 sbb malas nak masak bagai….Lepas masuk rumah, buat air Nescafe secawan, makan nasi lemak lauk rending daging…Pastu makan ubat siap2.. Baring2,mata dah kuyu sbb kekenyangan.. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz……………………..
Bila bangun tetiba sakit sangat perut.. Nak jalan pun x larat..Baring jer sampai la ayah dan anak2 balik.. Sampai2 umah ngadu kat ayah sakit perut.. Ayah terus masak nasi, pastu wat ayam masak kicap.. Sebelum tu ayah dah panaskan batu sungai untuk mama tuam kat perut.. Alhamdulillah rasa lega skit.. Asyik sendawa jer..Angin barangkali…
Lepas ayah tidurkan baby Eya, mama pun dah habis menuam, marilah kita makan.. Nyum2.. Mama tambah 2 kali.. Sakit perut sebab lapar ker sebenarnya.. Hahaha…Dasar malas nak masak ler tu…

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...