Artikel Terkini

Blanjer Anak2

Hari Sabtu lepas yang sudah, mama dan ayah teramat la bz bebenor.. Ada tempahan apam polkadot.. Kawan adik ipar tempah 200 biji. Dari Unikl tempah 50 biji dgn kek red velvet. Start buat kul 5 pagi.. Ayah dah start buat adunan dulu.. So total kene buat dalam 250 biji untuk tempahan sabtu pagi tu.. Sarapan pun beli jer hari sabtu tu.. Tak sempat nak buat..
Siap2 semua dalam ku 9 pagi.. Kalo customer setakat nak design biasa (dot2) cepat skit membuatnya.. Ni nak pelbagai design..Lambat skit la nak buat.. Lom lagi mama kejap2 berenti nolong. kejap wat susu anak la, kejap nyusukan baby Eya la.. Nasib just 250 biji jor.. Nasib perangai anak2 terkawal lagi.. Lantaklah korang nak buat apa kat ruang tamu tu, nak susun bantal wat keretapi la, nak buat khemah2 la..sukatilah.. Ayahmama tengah cari duit ni..Hehehe..
Selesai buat kawan adik ipar punya, packing, terus adik ipar bawak g tempat keje.. Settlekan yang tempahan dari UniKL plak. Ni janji jumpa kul 2 lebih kat UniKL Teras Jernang.. Lewat gak la kami sampai dalam kul 3 gak la.. Nasib dia ok.. Settle bayar semua, ayah tanya mama.. Nak gi mane pas ni? Entah.. Pikir la nak gi mane.. Mama tak nak balik umah sbb sian anak2 plak baru keluar terus balik semula.. So mama cadang kat ayah, apa kata duit tempahan yang dapat hari ni kita blanjer anak2 makan la.. Ayah pun kata ok..So memula kami gi MFC Bangi, tapi hampa sbb tutup.. Ada renovation plak.. Anak2 suka sbb ada playground kat atas ni..Muka hampa jer bebudak ni..Tak apalah, kita gi KFC Warta la..So lepas anak2 makan, sebelum balik tu, bawak gi playground sekejap kat padang area rumah. Dapat la anak2 main sekejap.. Sebab mula tak bagi jugak sbb baru lepas hujan, tapi diorang nak jugak, layankan jer la..
Dah nak maghrib tu terus gerak balik rumah.. So rasa seronok dapat puaskan hati anak2.. Walaupun duit tempahan hari tu tak sempat nak masuk akaun syarikat, tapi hati puas sbb duit tu ke anak2...Mudah2an rezeki diperbanyakkan lagi untuk kami sekeluarga.. Amin!!!!..

Comments

  1. Amin, Moga terus suksess,
    srnok dgr org yg ada kemahiran utk berbisness ni..

    ReplyDelete

Post a Comment

FOLLOWERS