ARTIKEL TERBARU

Monday, 3 September 2012

Agenda Hari Jumaat

Hari jumaat tu kan cuti merdeka.. Tapi ada majlis nikah untuk pak ngah suami saya.. Saya terlepas peluang untuk tengok dan makan sekali.. Hahaha..Sebabnya ada kat sini.. So bila abis nikah dan makan2 kat umah pengantin pompuan, diorang terus balik ke rumah.. Saya yang memang kene tinggal ni rasa cam buhsan siut.. So cakap kat suami, pikirlah nak bawak diorang(mak  mertua,adik2 ipar serta makcik suami) ni gi jalan mane.. Takkan dok umah jer.. So setelah berbincang bagai, moh ler kita gi beraya kat Ampang (Umah pakcik suami-ada 2 org kat sana).
So sampai umah pakcik suami yang pertama(Pak Kar-Bakar) dalam kul 5 lebih.. Sampai2 tuan rumah memang tak de, gi open house. Tapi mak mertua Pak Kar ni ada la.. So masuklah beraya.. Just melantak kuih2 raya dulu.. Tetiba tuan rumah balik.. So dapatlah air oren dan mihun goreng.. Sian mak Ida, balik penat2 terus masak.. tapi memang sedap lah bihun dia. Saya tambah 3 kali kot.. Nak amik kali keempat cam melampau plak..Tahan2...
Pas isyak gitu, gi plak umah pakcik suami lagi satu.. Pak Noh..Ni main terjah jer sbb kol tak dapat.. Sampai depan umah baru kol lagi.. So nasib ada kat umah.. Beraya la sekejap.. Makan kuih raya jer sbb datang terjah..
Pas tu terus balik umah sbb anak2 dah penat..Dan semuanya ketiduran di dalam kete.. Sampai2 umah saya terus masak nasik, goreng telur dadar, dan goreng ikan masin jeruk.. Makan dengan suami,adik ipar dan mak mertua.. Sedap plak atau kelaparan.. Hahaha..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...