ARTIKEL TERBARU

Friday, 3 August 2012

Sudah Tahu Apa Selera Mereka

Ececeh.. Tajuk yok yok jer.. Tak adalah saja jer nak cerita pasal jualan di bazar ramadhan kami yang kini berada di seksyen 16 bandar baru bangi. Mana ada yang berkesempatan tu bolehlah jenguk2 ye..
Kenapa saya kata saya telah tahu apa selera mereka? Mereka tu siapa? Hehehe.. Mereka itu ialah pengunjung di bazar ramadhan...
Kan saya ada maklumkan yang tahun ini adalah tahun pertama saya mula berniaga di bazar ramadhan. Pada hari pertama dan hari kedua menu utama yang saya buat adalah NASI AMBENG.. Tapi alangkah sedihnya.. Langsung tak laku.. Diulangi LANGSUNG TAK LAKU walau satu pun.. Sedih tak.. Ye la saya beria2 masak.. Dalam 2 hari yang tak laku tu sebelum balik ayah bungkus sedekah kat surau.. Tak apalah mungkin bukan rezeki saya agaknya....
So hari ketiga ayah bagi cadangan untuk buat BUBUR LAMBUK...Alhamdulillah.. HABIS !!!! Rasa seronok dan bersyukur sesangat.. Untuk minggu pertama sahaja kami telah pelbagaikan menu untuk melihat menu mana yang menjadi pilihan pengunjung bazar ramadhan di sek 16 ni..
Dan sekarang setiap hari bila pukul 6 petang ayah perlu update kat saya hasil jualan.. ALHAMDULILLAH.. Masih dipermudahkan segalanya..
Dan sekarang menu yang ada di kedai kami adalah :

BUBUR LAMBUK
APAM POLKADOT
KARIPAP KENTANG
KARIPAP SARDIN
AGAR-AGAR LAICI
AGAR-AGAR SUSU
AGAR-AGAR GULA MERAH
AGAR-AGAR PANDAN
PUDING KOKTEL
RED VELVET CAKE
CARROT CAKE
CHOCOLATE MOIST CAKE

Insyaallah akan ada lagi menu terbaru.. Tunggu !!

No comments:

Post a Comment