ARTIKEL TERBARU

Wednesday, 8 August 2012

Dah Nak Raya Ker?

Petang tadi saje la tengok2 kalendar kat hp... Tetiba baru saya teringat yang minggu depan dah nak raya...Eh ! Nape cepat sangat plak..Tahun2 sebelum ni saya rasa bulan puasa amatlah panjang bebebor.. Tahun ni rasa cam nape la cepat sangat.. Saya pikir maybe salah satu sebab saya rasa gitu sbb saya amatlah membizi... Ye la dgn keje kat pejabat lagi, dengan nak uruskan anak2 lagi, dengan nak uruskan gerai kat bazar ramadhan lagi.. Bila masa saya nak amik cuti ni? Percaya tak yang saya belum beli apa2 langsung untuk persiapan raya ni.. Tetiba jadi stress plak.. Untuk saya mmg saya tak terpikir langsung, tetiba eh baju raya, kasut raya ank belum beli satu pun.. Jenjalan utk tengok2 barang pun kami lom buat lagi.. Memang la peruntukan raya suami yang uruskan tapi bila kita tetiba terpikir mcm alahai... Macam tak cukup napas ni nak pikir.. Tinggal minggu depan ni, sempat ker idak nak beli2 ni.. Kene wat planning balik ni... Nasib baik tahun ni balik kampung saya, so kalo x sempat beli kat sini terjah jer la apa yang ada kat Tanjong tu... Bebudak ni bukan kisah ker ada baju raya ker idak, tapi sebagai mak bapak tentulah kami kisah.. Bukan diorang tau lagi raya tu camner.. Orang bagi duit raya leh wat x kisah lor.. Kalau kita dulu dapat duit raya haruslah berbangga walau RM1.. Tapi anak2 saya kalo orang bagi duit terus bagi kat mak pak dia.. Bagus!!!!
Cerita pasal nak raya minggu depan ni tak per la.. Raya pun raya la.. Bukan leh undo2 pun tarikh tu (ayat nk sedapkan hati dan perasaan).. So beraya la kita semua ek minggu depan...

No comments:

Post a Comment