ARTIKEL TERBARU

Wednesday, 4 July 2012

Tak Berdaya...Bukan Dibuat2..

Hari selasa hari tu lepas balik dari keje, sampai je umah, saya rasa dah tak sedap badan. Kepala cam pening2 pastu cam rasa mual, pastu perut rasa gelodak semacam.. Pastu baring la kejap kekonon nak rehat. Kemudian tak lama lepas tu rasa lain macam terus bangun laju2 gi toilet dan terhamburlah segala-galanya di lubang tandas.. Tengah dok muntah2 kakak, kembar ngan Pqa dok tunggu kat luar toilet.. Menyaksikan mamanya muntah2.. Pastu kembar berlari hantar laporan kat ayah bagtau mama muntah.. Bila dah selesai mama pun baring semula.. Tengah sedap2 baring perut plak memulas, tadi buang atas ni nak buang bawah plak.. Alahai.. Dalam toilet dengar budak2 ni dok ketuk2 pintu panggil mama.. Ye la..Takkan mama nk buka pintu nak oiii.. Mama ada agenda lain la..mane leh buka pintu..
Beberapa kali pas buang atas bawah badan pun dah lembik tak ingat apa.. Pastu ayah bagi panadol terus makan dan diluar kesedaran.. Baby Eya nangis nak menyusu pun mama tak sedar.. Ayah terpaksa bagi susu botol kat baby Eya.. Cian anak mama.. Mama betul2 tak larat sayang..
So masa bangun pagi rasa perut ni kosong jer.. Ye la.. Segalanya dah dikeluarkan.. Sebelum keluar tu minum milo secawan wat alas perut sbb baby Eya nak menyusu dalam kereta kang. Pagi tu dah rasa kurang sikit cuma masih rasa nak muntah2. Ingatkan nak MC tapi keje tengah banyak.. So gi la keje.. Kat opis pun adalah 3 ke 4 kali gak muntah lagi.. So telan panadol lagi la kat opis....Harap2 cepat la sembuh..
Masa dalam kereta baru tau yang ayah pun tak berapa nk sihat gak.. Kepala ayah sakit. Tapi bila tengok bini sakit digagahkan jugak bangun tuk jaga anak2.. Dengan kakak dan kembar nak susu, Pqa nak tidur dalam buai, nak buai baby Eya lagi...Memang hebat mu ayah...Bertambah2 sayang mama kat ayah tau..Hehehe..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...