ARTIKEL TERBARU

Thursday, 5 July 2012

Sesi Percubaan Dan Akhirnya Berjaya

Sebenarnya saya dalam proses untuk tidak pakaikan pampers buat kakak dan kembar waktu tido. Dari sehari ke sehari saya nak buat, tapi masa dan keadaan tidak mengizinkan. Ntah camner hari cuti sabtu ahad lepas saya bertekad untuk praktikkan .. Bila lagi nak buat, nnt kalau terlambat sangat susah jugak. Lagi satu jimat jugak duit nak beli pampers kakak dan kembar. Walaupun diorang saya pakaikan pampers waktu tido, kadang kalo angin monsun timur lautnya baik, diorg akan bangun mlm minta bukakkan pampers sbb nk kencing dlm toilet. Pastu saya akan pakaikan semula pampers.. Alasan saya malas nk jemur toto, sembur febreeze lagi, hehehe..Tapi bila pikirkan kebaikannya dengan itu saya BERTEKAD...


Jadinya pada malam pertama sebelum tidur saya bercerita la dengan kakak dan kembar.
Mama : Kakak dengan Cha Chu dah besar, so kalau tido tak yah pakai pampers ye.
Kakak : Nanti kalau kami ngompol (kencing) mama marah (sambil buat muka serius)
Mama : Sebelum tidur kenalah pergi toilet kencing dulu. Baru tido. Baru mama tak marah.
Kakak,Cha,Chu : Baik mama (terus gi toilet kekonon nak kencing.. )


So dalam pukul 3 pagi saya terbangun sebab nak menyusukan baby Eya... Lepas nyusukan baby Eya cepat2 saya check seluar kakak dan kembar..
YES! Belum basah .. Kenapa saya kata belum basah sbbnya belum masa nak bangun pagi.. so ada beberapa jam lagi... Tunggu esok pagi camner..


Esoknya masa tengah siap2 nak pakai tudung, tetiba Chu datang, (biasanya kalo anak2 bangun tido akan cari saya, dan saya akan peluk2 diorang), pastu tanya, Chu kencing tak, seluar chu basah tak...
Jawapan Chu adalah "tak mama, chu tak kencing"
So bagi la puji-pujian.. Bagus anak mama, apa mama nk belikan untuk chu ye.. nnt balik kerja mama pikir ye.. So nampak la muka dia cam hepi jer sbbnya kene puji dan ada habuan..


Tak lama lepas tu dengar Cha merengek2 naik tangga.
"Mama, cha kencing, seluar cha basah" (alasan merengek sbb takut kene marah la tu)
pastu mama ckp tak apa, cha baru nak cuba..lainkali cha bangun terus ye kalau nk kencing..
Pastu bertambah melalak sbb Chu ejek..Sukati korang la..


Pas2 terus mandikan sbb dah bau hancing...Cha tak berjaya nampaknya. so jemur toto la pagi gamaknya...


Apa citer kakak plak.. Kakak pun tak ngompol.. Alhamdulillah..


Dan sampailah 2 hari ni kakak dan kembar berjaya mengawal diri dari kencing malam.. Malam tadi pun tak ngompol.. So pas balik keje ni kene la belikan sumting tok mereka.. Tak pikir lagi nak beli apa...
Harap2 berpanjangan la perkara ni.. Jimat duit ayah nak beli pampers kakak dan kembar. Leh lebihkan elaun tuk mama..Hehehe (upah latih anak2)..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...