ARTIKEL TERBARU

Thursday, 5 July 2012

Ku Gagahi Jua Demi Anak2 Tersayang

Kan saya ada cerita yang saya tak sihat semalam.. Pastu dapat call semalam dari mak yang katanya dia nak lepak rumah Rokhim (adik lelaki saya yg kat kajang) dulu dari Hospital Sg. Buluh tu sebelum balik Tanjong Karang semula. Pastu saya citer la yang saya tak sihat dan tak pasti dapat ke rumah Rokhim atau tidak malamnya.. Pastu mak cakap la.. Tak apa la yang, kalau tak larat tak apa, mak tak apa2, cuma abah tu jer yg nak jumpa cucu2 nya.. Eleh.. Tak per konon.. Mak tu pun sama rindu cucu gak..Poyo jer..
So smlm saya masih tak berapa nak sihat la..Lepas amik anak2 kat nursery, ayah kata nak terus gi umh rokhim ker?
Balik la umah dulu, mama nk rehat jap...
Sampai umah baring2 jap tengok jam dah kul 8.30 malam.. Cepat la plak jam ni.. Ayah dah dok tanya, camner larat tak.. Kang mak ngan abah dok tunggu2 tak muncul2 cucu2 kesayangan dia..sedih jer kang..
Ok la..mama pun gagah2kan juga la bangun bersiap...
Singgah beli satey jer tuk bwk gi umah rokhim sbb maleh nak pikir nak bwk apa.. Sampai2 atuk dah tunggu lepak kat luar.. Pastu datang la atuk ke kereta menjemput cucu2 nya..
Lepak2 lebih kurang dalam kul 11  Chu dah merengek ajak balik. Maybe badan dia pun tak sihat gak. Sebab kat umah rokhim dia baring jer..
Masa nak gi kereta, saya dok lembab2 la nak jalan.. Ye la.. mama kan tak sihat..Haruslah kene tunjukkan diri tak sihat..Hehehe
Pastu tetiba Chu cakap "mama cepat lah sikit, nnt Chu tinggal baru mama tau.."
Aiks! Awak nak tinggal mama Chu, poyo jer la..
Sampai umah bentang2 tilam depan tv, pasang tv(tp x tgk pun..) terus semua tido............ Anak2 kepenatan sbb main beria2 kat umah Rokhim.. Aiman dok sbuk punggah mainan dia.. (awk nk tunjuk yg awk byk mainan ke Aiman ooooiiiii.. Suka la kakak2 farah awk tu)
Alhamdulillah.. Dapat atuk ngan nenek jumpa cucu2 nya walau sekejap..

2 comments:

  1. hehe macam tu lah org tua,sendiri rindu dikatanya atuknya yg rindu...

    ReplyDelete
  2. mmg..kekonon malu nk ngaku.. mcm la kita x tau...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...