ARTIKEL TERBARU

Saturday, 28 July 2012

Kembar Balik Kampung Tanpa Ayahmama

Baru tadi dalam pukul 8 lebih kembar bertolak ke kampung Muar bersama dengan Cik Wawa, Cik Is dan Pak Ude... Ini pertama kali kembar balik kampung tanpa ditemani ayahmama.. Puncanya macam ni, lepas adik2 ipar saya bersiap2 nak balik kampung la.. Tetiba Chu cakap nak ikut cik wawa.. Eh mana boleh saya kata. Sebabnya nanti Cha (kembar dia la) cari Chu.. Ye la.. Kalo sorang demam pastu dok umah kang yang sorang lagi sekolah diorang mcm mencari tapi tak cakap.. Tapi sebagai ibu kita paham la..
Chu dah wat muka sedih..Sebenarnya saya yang berat hati nak bagi.. Ye la..x pernah2 ok..Pastu saya buat alasan yang cha masih tidur lagi..Camner nak pergi.. Tup2 dia pergi kejut cha.. Dia borak apa ntah ngan Cha, Cha terus bangun sarung selipar tunggu kat pintu depan..Chu dah senyum2..
Cha ngan Chu nak pergi mane?
Lik kampung...
Dalam hati camner ni.. Nak bagi ke idak..Kalo tanya pendapat ayah pun keputusannya saya juga kene buat... Last2 saya cakap ok la kalo Cha ngan Chu nak balik kampung pergilah mandi dulu.. Nanti mama siapkan baju dalam beg ye..Xcited terus gi mandi.. Lepas mandi naik atas terus minta baju.. Nak pakai seluar jeans..Sukatilah
Lepas dah siap2 tu mulut ni dok bebel jer.. Betulker nk balik kampung?Jangan nakal2.. Ikut cakap cik wawa.. Jangan gaduh2..Nanti sampai salam atuk ngan nenek..Alahai emosi kene kawal ni..
Lepas dah siap2 terus jer masuk dalam kete.. Bukan reti nak cakap babay mama ker, mama jgn sedih ker, salam mama ker.. Nak balik kampung terus mama dilupakan..Sedih tau!
Lepas kereta adik ipar hilang dari pandangan, masuk dalam rumah, tetiba rasa cam .. sunyi la plak..Sebabnya kakak tu suka wat hal sendiri..Selalunya kembar la tukang kecohkan keadaan rumah, dengan gaduhnya, dengan gelaknya , dengan suka sakat,dengan jerit2..semua kembar.
Ni masa mama tulis entri ni pun kakak ikut ayah gi Giant beli barang.. Malas plak nk ikut sbbnya nak bagi Pqa dan Baby Eya tidur dulu sebabnya tengahhari kang nak gi umah adik yang kat Kajang So tak nak diorang meragam sbb tak tido..

CHA CHU tetiba mama rindu la.. leh tak?
Esok jangan balik lambat2 tau..


No comments:

Post a Comment