ARTIKEL TERBARU

Friday, 6 July 2012

Kebocoran ... Orang Yang Sama...

As salam semua,


Kan saya ada buat entri yg sy tgh dlm proses untuk tidak pakaikan kakak dan kembar pampers di waktu tido...Ingat tak?Hehehe..Kalau tak ingat dan maleh nak godek2 leh tgk kat sini.
Malam tadi sebelum tido dah pesan kat kakak dan kembar..
Nanti jgn lupa ye kencing dulu baru tido tau.. Mama nk baring dah ni..
So Kakak ngan Cha pegi la toilet ..Chu tak nak pegi sbb dia kata tak nak kencing..
Pas2 ketiduran la semuanya..


Pepagi tengah kemas2 baju sekolah, ayah naik bagitau ada yang kebocoran la sayang...
Siapa?
Rasanya kakak..
Tengok2 kakak naik.. Check baju tido dia, tak basah tapi berbau ..Sah mmg bocor ler..Tapi yang nak tergelak tu kakak menafikan yang dia ngompol..
Tak apa la kakak..Mandi jer la..Dah alang2 awk bangun tu..
Bila kakak dah siap Cha plak naik.. Pun kebocoran. Alolooooooo...
Pun mandi sekali..Dan bersiap...
Tak lama Chu plak naik sengih2.. Ni sengih2 ni nape? Chu basah ker?Kencing ker?
Mana ada mama..Chu tak kencing..
Eh, yeker.. bagus la Chu..
Pas2 Kakak ngan Cha jabat tangan ngan Chu wish Tahniah sbb berjaya..
Bagus la Chu... Padahal dia tak kencing malam tu sebelum tidur dan minum susu plak tu..
Malam ni kene lebihkan pantau Kakak ngan Cha ni..


Korang ada tak petua atau cara yang lebih berkesan ye bagi mengatasi masalah ni? Kalau ada leh la kongsi2..

1 comment:

  1. adik bawah saya sampai dah umur 6 tahun pon masih ngompol.. macam2 mak n ayah buat.. tapi tak berkesan.. mungkin die sendiri yang kena kuat kot bangun kalo rasa nak terkencing..

    ReplyDelete