ARTIKEL TERBARU

Friday, 20 July 2012

Cuak Giler

Semalam masa nak amik anak2 kat nursery kereta masih ok lagi.. Tetiba masa kat simpang 4 traffic light kat seksyen 7 berentilah sbb lampu merah.. Tetiba nampak bonet depan macam berasap.. Eh! Apasal kuar asap ni.. Tengok mamat motor sblh kete kami wat slumber jer.. Dia x perasan kot kalo perasan sure dah cabut dulu..Saya dah cuak sangat peluk baby Eya dan stanby kalau jadi pape saya dok pikir nak selamakant diri dan anak2 .. Bila ayah matikan kereta mmg nmpk asap keluar.. Dalam pikiran mama kalau la kereta ni meletup.. Rasa nak nangis sebenarnya tapi saya tak boleh tunjuk kat anak2.. Sebab diorang pun sibuk dok cakap takut2.. So saya kene tenangkan diri baru leh tenangkan anak2.. Ayahnya mmg tenang so biar dia pikir apa nak buat..
Bila lampu hijau jer ayah terus start kereta menuju ke Petronas kat Sekyen 7 tu.. Dalam hati saya dah tak tenang langsung..Macam2 dipikiran.. So berenti sekejap kat Petronas sambil tunggu enjin sejuk..Kenapa berasap ye, padahal tempeture tak naik pun..Rungsing tul..Dalam hati, duit lagi..
Bila dah enjin dah sejuk, kami pun gerak la balik dengan hati yang cukup risau.. Nak bagi bebudak rasa tak takut, saya suruh kakak dan kembar baca doa.. Memula diorang ikutlah saya baca, Ya Alllah, selamatkan perjalanan kami sehingga sampi umah, jauhkanlah yang tak elok dari kami .Amin.. Lepas siap baca doa diorang terus sambung baca Al Fatihah.. Alolooo..Sweet sangat korang ni.. Rasa nak nangis pun ada.. Mata dah bergenang sebenarnya.. Tup2 dengar diorang baca doa makan pulak.. Pastu sambung doa tidur pulak.. Dalam cuak2 tu tergelak juga la mama ngan ayah... Anak2...
Lepas tu berenti sekejap dekat depan Econsave.. Nak bagi enjin sejuk lagi.. Dah la gerimis, nasib baik tak lebat.. Iyelah mesti kalo ujan tingkap kene tutup, bebudak ni panas la kang. Baby Eya dah selamat tido.. Nasib baik...
Akhirnya kami selamat sampai rumah. Alhamdullillah Allah masih sayangkan kami sekeluarga..Kita ni kalau hendak diduga oleh Allah macam2 cara.. Dari perkara kecik sehinggalah perkara besar.. Mungkin Allah duga sbb kita mampu hendak hadapi dan menyelesaikannya.. Subhanallah....
Apa sebenanya terjadi dengan kereta Iswara ni sebenanya, nnt saya citer kan.. Next entri ar...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...