ARTIKEL TERBARU

Wednesday, 25 April 2012

xcident

As Salam semua,

Masa otw ke opis pagi ni, berenti depan trafik light lepas billion tu (berenti sbb merah ler), pastu cm pelik la...Apsl byk kete berenti..Apalagi mama ngan ayah pun tarik la seat belt cepat2... Ayah ingat ada polis...Mama plak kata xcident kot.. Macam2 kitaorg teka...Ada rompakan kot..Kete rosak kot..Hahaha..Lepas lampu hijau, kete pun gerak..Alahai..Ada xcident la... Seorang perempuan terbaring kat atas jalan raya.. X sure hidup ker idak lagi..Rasanya xcident motor sbb helmet dia ada kat sebelah... Tak leh nak tengok sangat sbb kete berderet kat belakang.. Just tengok gitu2 jer.. Pastu ckp la kat ayah,

Mama: nape la diorg x tolong angkat letak tepi..Sian akak tu panas..
Ayah:Ayah pun balas la.. Mane boleh main alih2 org kalo xcident..Kene tunggu ambulan ker polis ker..
Mama:Nape plak?
Ayah:Mane la tau leher dia patah ker,tangan dia patah ker...
Mama:oooo.. baru ku tahu.. (tp dlm hati..sian gak kat akak tu sbb cuaca panas skit pg td)

Ya Allah, jauhkanlah malapetaka kepada kami berdua dan juga keluarga kami... Amin...

1 comment:

  1. dulu cute mum pon pelik dan kesian bila nampak org dok terbaring atas jalan bila excident..
    tapi hubby kata memang tak boleh nak buat apa selagi polis tak sampai..
    cute mum pergi kerja naik moto.. boleh kata selalu tgk orang excident.. takut pon ada.. tapi semua nie kuasa ALLAh.. pernah jadi depan mata lagi,kami sempat elak.. tapi yang kena pakcik belakang kami..kesian..

    ReplyDelete