ARTIKEL TERBARU

Thursday, 15 December 2011

Cameron Highlands part1

Bertolak dari Jengka dalam kul 2 petang... Sampai ke Cameron Highlands dalam pukul 7 petang. Dah masuk maghrib. Alhamdulillah.. Sampai akhirnya kami ke sini.. Actually ini adalah ikut family sebelah suami. Ada jemputan kenduri di Jengka 20, Pahang. Takkan tak pegi sebab rumah besannya..Walaupun dalam kereta mama ngan Chu yang mabuk (muntah2 sebab jalan bengkang bengkok) akhirnya bila sampai ke apartment.. Rasa lega sesangat..


Kami sewa apartment di Tanah Rata dalam RM350. Bagi saya mahal la tapi mengenangkan cuti sekolah. Tak apa la..Sekali sekala..Masuk2 jer bilik terus blur. Mane aircond,kipas x ada.. Camner nak tido..Rupanya memang tak ada.. Sebab kat sini memang sejuk la..Kami dapat tingkat 3. Ok la apartmentnya...Puas ati. Kami satu bilik anak beranak ada 2 katil queen.. Memang puas ati la bergolek2...


Malam tu memang tak kemana hanya duduk dalam rumah sahaja sebabnya KEPENATAN..Hanya suami,ayah mertua dan adik ipar sajer yang keluar gi beli makanan tapau bawak balik. Tak larat nak keluar makan kat luar. Lepas makan saya hanya merehatkan badan di dalam bilik sebab kesejukan. Anak2 ntah apa dibuatnya kat luar.. Kejap masuk bilik, kejap keluar.. Sukatilah korang nak buat apa..Janji jangan gaduh. Mama nak berehat.


Dialog antara mama dengan kakak yang asyik dok tanya jer:
Kakak: Ni rumah sape ni mama?
Mama: Rumah kawan Cik Wawa..
Kakak: Kenapa kita duduk sini
Mama: Tumpang sebab esok kan kakak nak petik strawberi.
Kakak:Oooo.. Kakak suka la duduk rumah ni mama.Best..
Mama: Yo la kakak.. Kakak gi la main ngan adik..Mama nak rehat jap ye..


Tak tau la kul bape bebudak ni tido... Ayahnya pun x sedar gak..Tau2 kembar ngan kakak dah tido sebelah ayah..
Pastu mama ngan ayah bangun dalam kul 2 pagi rasanya.. Buat apa? Isk!..Jangan dok pikir pape ye.. Ayah lupa pakaikan kakak pampers.. So kakak kencing atas katil tempat ayah tido..Hahaha..Lepas bersihkan kakak,pakaikan baju,pampers, kakak tido ngan mama..Ayah bekerja keras membersihkan,melapik dan sebagainya tempat kene kencing..Huhuhu..Buat la ayah..Mama ngan kakak nak sambung tido..Tu la sape suh lupa pakaikan kakak pampers..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...