ARTIKEL TERBARU

Monday, 1 August 2011

Selamat Berpuasa


Alhamdulillah..  Bertemu lagi kita dengan Bulan Ramadhan.. Masih panjang umurku untuk dipertemukan dengan bulan Ramadhan kali ini. Bagaimana dengan hari pertama korang berpuasa? Rasa letih ker? Saya rasa langsung tak rasa letih ker, haus ker.. Memang ajaib la.. Sebab saya ni sebenarnya kategori pagi2 harus sarapan, kalau tidak kepala terus pening. Sampai ke petang pun masih ok.

Semalan pegi bazar ramadhan kat PKNS Bangi. Ala memang kat situ je la port kami .Jenjalan dulu dalam 2 atau 3 kali pusing, tengok2 menu, air apa yg sedap, tengok harga, pusing kali keempat baru pikir nak makan apa. Tetiba blur plak... Nak makan apa ni? Masing2 tak tau nak makan apa. Tengah dok usha2 tengok ada akak tu jual ayam percik bahagian peha. Besar gak la.. Suami tanya harga.. Dalam rm4.50. Eh murah plak. Pastu bincang2 suami kata, kita masak nasi pastu beli ayam ni ok tak.. Erm..ok jer...(ok je sbb mls nk pikir..hahhaha).. Pastu belikan anak2 kuih kemboja a.k.a kuih bakar dan murtabak. Air plak beli air jagung yang satu jag rm3. Ala tu pun suami dan anak2 je yang minum. Saya buat air milo panas jer. Cuba tekad bulan puasa ni tak nak minum ais.. Boleh ker? Hahaha.. Semangat ok..

Ambil anak2 kat nursery, sampai umah terus masak nasi, masak air... pastu sementara menunggu semua siap haruslah layan puteri2 yang 4 orang tu..

Ok.. Da masuk waktu berbuka.. Jemput makan semua..
Walaupun ringkas namun bermakna sebab dapat bersama keluarga tercinta....

No comments:

Post a Comment