ARTIKEL TERBARU

Sunday, 31 July 2011

Esok Puasa

Esok puasa.. Terus terpikir malam ni sahur nak masak apa ye.. Hehehe.. Jangan terkejut tau..Bukan nak puji diri tapi saya jenis yang bangun sahur kul 4 sebab masak. Haruslah masak nasi, masak sayur dan masak lauk. Masak kul 4 dam dlm 4.30 tu da siap... tapi kul 5 baru kejut suami makan..Walaupun suami jenis x kisah makan apa yang disediakan tapi malang isterinya seorang yang cerewat.. Mesti nak makan lauk yang baru.. Baru semangat saya nak makan.. Ni kalau panaskan lauk malam tadi ker..Terbantut sikit la kot nak makan..


Mungkin masa kat kampung, kecik2 dulu mak da biasakan kami masa sahur semua makanan yang fresh.. Ingat lagi lauk yang wajib masa sahur adalah ayam goreng gula, tak pun telur masak sambal atau ayam masak kicap... Yang lain2 kami tak layan sangat. Kalau ada 3 menu tu memang la menyelerakan...Pusing2 lauk yang sama jer masa sahur.. Tak ada hal punya.. Tolong tak nak, makan je tau anak2 nya.. Jenis mak saya dia kureng skit orang tolong dia kat dapur, katanya makin lambat.. Hahaha.. Tapi bila masing2 da kawin kene la tolong ok.. Takkan nak suh mak gak yang masak.. Ketuk kepala sorang2 kang..


Semua tu kenangan jer... Kenangan yang sangat indah sesangat buat kami adik beradik... Buat Along, Rokhim, Huda, Naim dan Nuyun.. Best kan masa tu kan.. Isk.. Tetiba cam rasa sedih ni nape..

2 comments:

  1. Sedih nape sis...rindu kat mak ke..hehe..

    p/s : kurma coklat dah tak jual ke sis.. =)

    ReplyDelete
  2. idak la rindu.. sbb mak baru je datang sini ari tu..cuma teringat dulu2 masa kitaorg kecik2..hehehe..
    akak jual jer..Nanti akak tepek gambo.. Leh la order ek..
    Coklat pun akak ada jual..Nanti la akak tepek gambo..

    ReplyDelete