ARTIKEL TERBARU

Monday, 22 August 2011

Ahad Yang Memenatkan Tapi Berbaloi

Mak ai.. Tajuk cam hampeh.. Ni gara2 ayah suh mama belajar buat SAMBAL GORENG JAWA la ni.. Pepagi telefon mak minta resepi. Bukan minta resepi sambal goreng jer, resepi nak buat KUAH KACANG, MASAK LODEH dan RENDANG AYAM. Sekali bundle mama minta resepi kat mak.. Wakaka.. Ni memang rasa nak menu nak raya jer ni..

Alhamdulillah.. SAMBAL GORENG JAWA yang diidamkan memenuhi citarasa. Nampaknya masa raya kat Muar ni kene la mama buat kan.. Macam la mama tak tau trick ayah suh mama belajar.

Siap2 masak semua campur rehat dalam kul 5.  Start kul bape ek.. X ingat la plak.. Siap ada nasi himpit.. Memang kami da raya dulu la..

Pastu nak tau kami berbuka kat mane.. Nun jauh di Dataran Putrajaya.. Hahaha.. Apa kes buka posa kat umah setelah berpenat lelah memasak.. Haruslah menikmati panorama luar..

Buat Apit, Awa dan Ais.. TQ sudi jadi chef.. Sedap kan kak long masak. Mesti lepas ni korang sibuk suh kak long masak lagi.. Boleh! Boleh blah..

Masa nak balik nampak jambatan tu .. Eh warna dia berubah2  la.. Cantik plak. Lupa nak amik gambar. Kakak plak ajak gi situ. So menyinggah la jap. Lepak dalam 15 minit chow balik. harusla penat kan. Chef da penat marilah kita pulang ke pangkal jalan..

Sampai rumah cuci muka basuh kaki, pastu cakap kat ayah, nanti jangan lupa kemas yang dalam bakul makan kita bawak tadi, pastu mane yg ada tu simpan dlm peti ais.. Mama da ngantuks..

Masa untuk tido...

No comments:

Post a Comment