ARTIKEL TERBARU

Friday, 15 July 2011

Resepi Kek Batik Yang Paling Mudah

Korang tau tak kek batik tu camner rupanya.. Mana yang tak tau tu meh tengok gambo ni..

Sedap tak?
Camner nak buat ni..Sebenarnya wat kek batik ni macam2 version . Tapi x per..Aku bagi resepi yang paling mudah dan ringkas dan yang penting SEDAP..Hehehe..

Bahan-Bahan :
Biskut Merry (Yang warna putih tau/yang biasa)
Butter
Susu Cair (Suka pakai IDEAL)
Gula
Milo

Semua bahan-bahan kat atas ni dalam 1 kuantiti. Untuk dapatkan 1 loyang / 1 aduan la..

Pastu cara nak buat plak:
- Memula panaskan butter dalam kuali
- Bila butter dah cair masukkan susu cair
- Kemudian masukkan gula dan milo
- kacau smpi likat
- baru masukkan biskut meri yang korang dah patah2kan. 
- Pastu kacau bagi sebati dan masukkan dalam loyang . 
- Masukkan dalam peti sejuk dulu sbb sejuk2 baru sedap.


No comments:

Post a Comment